Yabancı sermayeye 30 yıllık muafiyet TBMM gündeminde: ‘Suudi şirkete büyük vergi kıyağı çekiliyor’
Suudi Arabistan’ın Türkiye’de Yap-İşlet-Devret modeliyle Sivas ve Karaman’da iki güneş enerji santrali (GES) kurmasına imkân tanıyacak enerji anlaşması, bu hafta yeniden TBMM Genel Kurulu’nun gündemine geliyor. Daha önce yapılan oylamada toplantı yeter sayısı sağlanamadığı için kabul edilemeyen anlaşmaya ilişkin CHP Eskişehir Milletvekili ve TBMM Dışişleri Komisyonu Üyesi Utku Çakırözer, yazılı açıklama yaptı. Çakırözer, anlaşmanın Türkiye açısından “yeni kapitülasyon” niteliği taşıdığını öne sürerek AKP ve MHP milletvekillerine düzenlemeye “red” oyu vermeleri çağrısında bulundu. CHP’DEN ENERJİ ANLAŞMASINA ELEŞTİRİ Çakırözer, anlaşmanın yeniden oylanacak olması öncesinde yaptığı değerlendirmede, yerli yatırımcılara tanınmayan birçok kolaylığın Suudi Arabistan şirketlerine sağlandığını iddia ederken, “Bu anlaşmada verilen kapitülasyonlarla Türkiye’nin…




